Od září roku 2016 jsme fakultní školou TUL Liberec. Dlouholetá odborná spolupráce se odráží na provázanosti oborů a připravenosti našich absolventů pro studium na VŠ.
Kurz je zakončen závěrečným písemným testem, závěrečnou praktickou zkouškou pod dozorem zkušebního komisaře. Absolvent obdrží Osvědčení o základní zkoušce a průkaz odborné kvalifikace svářeče.
Úspěšné absolvování studia v oboru vzdělání 26-41-M/01 je předpokladem pro splnění kvalifikace poučené osoby v souladu s § 19 zákona č. 250/2021 Sb., zákon o bezpečnosti práce v souvislosti s provozem vyhrazených technických zařízení a o změně souvisejících zákonů
a § 6 nařízení vlády 194/2022 Sb. o požadavcích na odbornou způsobilost k výkonu činnosti na elektrických zařízeních a na odbornou způsobilost v elektrotechnice.
Obor se zaměřuje na oblast používání konstrukčních, grafických a kancelářských programů, práci s pneumatickými členy, simulace a návrhy elektronických obvodů, programování řídicích systémů a mikrokontrolérů, návrhy regulačních a automatizovaných systémů, práci se snímači různých veličin a na základy měření.
Programy
Hardware
Kategorie a názvy vyučovacích předmětů | Počet týdenních vyučovacích hodin | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | Celkem | |||||||
celk. | z toho cv. | celk. | z toho cv. | celk. | z toho cv. | celk. | z toho cv. | celk. | z toho cv. | ||
A. Povinné vyučovací předměty | |||||||||||
1. Předměty povinného základu | |||||||||||
Český jazyk a literatura | 3 | – | 3 | – | 3 | – | 3 | – | 12 | – | |
Anglický jazyk | 3 | – | 3 | – | 3 | – | 3 | – | 12 | – | |
Občanská nauka | 1 | – | 1 | – | 1 | – | – | – | 3 | – | |
Dějepis | 2 | – | – | – | – | – | – | – | 2 | – | |
Fyzika | 2 | – | 2 | – | – | – | – | – | 4 | – | |
Chemie | 2 | – | – | – | – | – | – | – | 2 | – | |
Biologie a ekologie | 1 | – | – | – | – | – | – | – | 1 | – | |
Matematika | 5 | – | 4 | – | 3 | – | 3 | – | 15 | – | |
Tělesná výchova | 2 | – | 2 | – | 2 | – | 2 | – | 8 | – | |
Jazykový a literární seminář | – | – | – | – | – | – | 1 | – | 1 | – | |
2. Odborné předměty | |||||||||||
Informatika | 2 | 2 | 2 | 2 | – | – | – | – | 4 | 4 | |
Mikroprocesorová technika | – | – | – | – | 3 | 1 | – | – | 3 | 1 | |
Ekonomika | – | – | – | – | – | – | 3 | – | 3 | – | |
Základy elektrotechniky | 4 | – | 4 | – | – | – | – | – | 8 | – | |
Elektrotechnologie | – | – | 2 | – | – | – | – | – | 2 | – | |
Číslicová technika | – | – | 3 | 1 | – | – | – | – | 3 | 1 | |
Elektronika | – | – | 3 | – | 2 | – | 2 | – | 7 | – | |
Učební praxe | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | – | – | 6 | 6 | |
Elektrotechnická měření | – | – | – | – | 5 | 3 | 5 | 3 | 10 | 6 | |
Technické kreslení | 3 | 1 | – | – | – | – | – | – | 3 | 1 | |
Automatizační technika | – | – | – | – | 3 | – | 5 | – | 8 | – | |
Automatizační cvičení | – | – | – | – | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | |
Elektronická zařízení | – | – | – | – | 2 | – | – | – | 2 | – | |
Počítačové aplikace | – | – | – | – | – | – | 3 | 2 | 3 | 2 | |
B. Volitelné předměty | |||||||||||
Jazyková konverzace | – | – | – | – | – | – | 2 | 2 | 2 | 2 | |
Matematický seminář | – | – | – | – | – | – | 2 | 2 | 2 | 2 | |
C. Nepovinné předměty | |||||||||||
Německý jazyk | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 | 8 | |
Cisco academy | – | – | – | – | – | – | 2 | 2 | 2 | 2 |
Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola, Jičín, Pod Koželuhy 100 © 2024