Od září roku 2016 jsme fakultní školou TUL Liberec. Dlouholetá odborná spolupráce se odráží na provázanosti oborů a připravenosti našich absolventů pro studium na VŠ.
Kurz je zakončen závěrečným písemným testem, závěrečnou praktickou zkouškou pod dozorem zkušebního komisaře. Absolvent obdrží Osvědčení o základní zkoušce a průkaz odborné kvalifikace svářeče.
V průběhu studia žáci nabydou znalosti a dovednosti v oblasti počítačových sítí, kybernetické bezpečnosti, programování aplikací, správy operačních systémů, hardwaru počítačů, IoT (anglicky Internet of Things) a tvorby videa a multimédií. Díky provázanosti předmětů získají nadhled v oboru informační technologie. Po absolvování studia mohou dále pokračovat na vysokou školu nebo využít získané praktické dovednosti a najít si uplatnění na trhu práce.
Cisco Networking Academy program je zaměřen na oblast počítačových sítí a kybernetické bezpečnosti. Cílem programu je přispět k profesní přípravě specialistů pro potřeby budování informační společnosti.
IQRF Smart School je program IQRF Alliance zaměřený na podporu výuky, vzdělávání a praktických dovedností studentů středních a vysokých škol v oblasti bezdrátové komunikace, technologie IQRF a IoT.
Počítačové sítě
Programování aplikací a databáze
Operační systémy
Grafika a multimedia
Elektronické počítače
Absolventi oboru získají složením maturitní zkoušky úplné střední odborné vzdělání. Studium těchto oborů umožňuje přímý přechod do praxe a zároveň poskytuje kvalitní základ pro studium na vysokých školách technického směru.
| Kategorie a názvy vyučovacích předmětů | Počet týdenních vyučovacích hodin | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. ročník | 2. ročník | 3. ročník | 4. ročník | Celkem | |||||||
| celk. | z toho cv. | celk. | z toho cv. | celk. | z toho cv. | celk. | z toho cv. | celk. | z toho cv. | ||
| A. Povinné vyučovací předměty | |||||||||||
| 1. Předměty povinného základu | |||||||||||
| Český jazyk a literatura | 3 | – | 3 | – | 3 | – | 3 | – | 12 | – | |
| Anglický jazyk | 3 | – | 3 | – | 3 | – | 3 | – | 12 | – | |
| Občanská nauka | 1 | – | 1 | – | 1 | – | – | – | 3 | – | |
| Dějepis | 2 | – | – | – | – | – | – | – | 2 | – | |
| Fyzika | 2 | – | 2 | – | – | – | – | – | 4 | – | |
| Chemie | 2 | – | – | – | – | – | – | – | 2 | – | |
| Biologie a ekologie | 1 | – | – | – | – | – | – | – | 1 | – | |
| Matematika | 5 | – | 4 | – | 3 | – | 3 | – | 15 | – | |
| Tělesná výchova | 2 | – | 2 | – | 2 | – | 2 | – | 8 | – | |
| Jazykový a literární seminář | – | – | – | – | – | – | 1 | – | 1 | – | |
| 2. Odborné předměty | |||||||||||
| Ekonomika | – | – | – | – | – | – | 3 | – | 3 | – | |
| Elektrotechnika | 2 | – | 2 | 2 | – | – | – | – | 4 | 2 | |
| Číslicová technika | – | – | 3 | 1 | – | – | – | – | 3 | 1 | |
| Technické vybavení | 2 | 2 | – | – | – | – | – | – | 2 | 2 | |
| Elektronické počítače | – | – | – | – | – | – | 3 | 3 | 3 | 3 | |
| Operační systémy | 1 | – | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 7 | 5 | |
| Databázové systémy | – | – | 2 | 2 | 2 | 2 | – | – | 4 | 4 | |
| Počítačová grafika | 2 | 2 | 2 | 2 | – | – | – | – | 4 | 4 | |
| Video a multimedia | – | – | – | – | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | |
| Počítačové sítě | – | – | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 9 | 6 | |
| Programování a tvorba aplikací | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 9 | 9 | |
| Tvorba webových aplikací | – | – | 2 | 2 | 2 | 2 | – | – | 4 | 4 | |
| Programové vybavení | 2 | 2 | – | – | – | – | – | – | 2 | 2 | |
| Automatizace a robotika | – | – | – | – | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | |
| Tvorba multimediálních aplikací | – | – | – | – | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | |
| B. Volitelné předměty | |||||||||||
| Jazyková konverzace | – | – | – | – | – | – | 2 | 2 | 2 | 2 | |
| Matematický seminář | – | – | – | – | – | – | 2 | 2 | 2 | 2 | |
| C. Nepovinné předměty | |||||||||||
| Německý jazyk | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 8 | 8 | |
Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola, Jičín, Pod Koželuhy 100 © 2025
Video bylo úspěšně nahráno.