Od září roku 2016 jsme fakultní školou TUL Liberec. Dlouholetá odborná spolupráce se odráží na provázanosti oborů a připravenosti našich absolventů pro studium na VŠ.
Kurz je zakončen závěrečným písemným testem, závěrečnou praktickou zkouškou pod dozorem zkušebního komisaře. Absolvent obdrží Osvědčení o základní zkoušce a průkaz odborné kvalifikace svářeče.
Kód oboru | Obor | Předpokládaný počet přijímaných žáků |
---|---|---|
26-41-M/01 | Elektrotechnika (Automatizace a aplikovaná elektrotechnika) | 9 |
Je-li doklad přílohy, který uchazeči vydává třetí osoba (typicky lékařský posudek, doporučení školského poradenského zařízení nebo hodnocení na vysvědčeních z předchozího vzdělávání), vydán v digitální formě, musí být opatřen elektronickým podpisem osoby pověřené k vydání dokladu.
FAQ
1. Mohu odeslat v DIPSY přihlášku, pokud nemám doklad o splnění povinné školní docházky?
ANO. V systému se pouze objeví upozornění o chybějící příloze.
2. Může uchazeč odeslat přihlášku i bez povinných příloh?
Ano. Systém umožní uchazečům přihlášku odeslat i bez povinných příloh – např. pokud žák nestihl získat potvrzení od lékaře. Přihlášku podá bez potvrzení, ředitel při kontrole zjistí, vyzve např. do 10 dnů k doplnění, uchazeč dodá a správní řízení standardně pokračuje.
Žáci budou přijímáni na základě výsledků vzdělávání v posledních třech klasifikačních obdobích základního vzdělávání, na základě výsledků jednotné přijímací zkoušky z matematiky a českého jazyka a na základě bodů obdržených za umístění v olympiádách, soutěžích a za další skutečnosti, které osvědčují vhodné zájmy uchazeče o studium.
Osobám, které získaly předchozí vzdělání ve škole mimo území ČR, se při přijímacím řízení promine na jejich žádost přijímací zkouška z českého jazyka. Znalost českého jazyka, nezbytnou pro vzdělávání v daném oboru vzdělání, škola ověří rozhovorem. V případě těchto osob se bude při rozhodování o přijetí postupovat podle § 20 odst. 4 zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon). Uchazeč, který nekoná přijímací zkoušku z českého jazyka a literatury, se do výsledného pořadí ostatních uchazečů zařadí na místo shodné s jeho pořadím v rámci redukovaného pořadí všech uchazečů.
1. Bodové hodnocení výsledků vzdělávání z 1. a 2. pololetí předposledního ročníku ZŠ a 1. pololetí posledního ročníku ZŠ za hodnocení (známky) v předmětech matematika, český jazyk, anglický jazyk a fyzika v jednotlivých obdobích:
Hodnocení (známka) | Bodové hodnocení | |||
---|---|---|---|---|
český jazyk | matematika | anglický jazyk | fyzika | |
1 | + 2 b | + 2 b | + 2 b | + 2 b |
2 | + 1 b | + 1 b | + 1 b | + 1 b |
3 | 0 b | 0 b | 0 b | 0 b |
4 | – 1 b | – 1 b | – 1 b | – 1 b |
5 | – 2 b | – 2 b | – 2 b | – 2 b |
Body nebudou udělovány za účast na sportovních, přírodovědných soutěžích, ani za práci ve skautu apod.
Výsledný počet bodů uchazeče za výsledky ze ZŠ je dán součtem bodů z jednotlivých kritérií. Maximální počet bodů, kterých lze dosáhnout je 30.
2. Výsledky jednotné přijímací zkoušky se započítají takto (započítává se lepší výsledek):
Maximální počet bodů, kterých lze dosáhnout z přijímací zkoušky je 100.
Uchazeč může získat maximálně 130 bodů.
Pro přijetí musí uchazeč získat minimálně 12 bodů z testu z českého jazyka a literatury a současně minimálně 12 bodů z testu z matematiky.
Bude-li na posledním přijímaném místě více uchazečů se stejným počtem bodů, pak budou dalšími kritérii pro umístění na příslušném pořadovém místě v tomto pořadí:
Na základě ustanovení § 20 odst. 4 školského zákona je znalost českého jazyka, která je nezbytná pro vzdělávání v daném oboru vzdělání, ověřována rozhovorem.
Ústní zkouška se skládá ze tří částí:
Uchazeč se představí. Cílem je zjistit, zda uchazeč ovládá základní společenské fráze, umí pozdravit, poděkovat a dokáže se představit celým jménem.
Dále by měl sdělit svůj věk, bydliště a také pohovořit o svém dosavadním vzdělání.
Během pohovoru uchazeč reaguje na otevřené otázky, které souvisí s jeho životem a se studiem. Reaguje na obvyklá konverzační témata, zvládne mluvit o své rodině, odpovídá na otázky o škole a svém volném čase. Vysvětlí svou motivaci ke studiu.
Hodnocení:
Maximum 10 bodů, každá jasně zodpovězená otázka se hodnotí 2 body. Kritérii hodnocení jsou plynulost projevu, schopnost uchazeče reagovat na otázky, výslovnost, bohatost slovní zásoby a gramatická správnost.
Uchazeč přečte hlasitě krátký text v češtině a promyslí odpovědi na pět otázek, které jsou uvedeny pod textem a s textem souvisí. Cílem je zjistit, zda uchazeč rozpozná běžná slova a fráze a dokáže najít základní informace v článku.
Hodnocení:
Maximum 10 bodů, každá jasně zodpovězená otázka se hodnotí 2 body. Kritérii hodnocení jsou plynulost projevu, schopnost uchazeče reagovat na otázky, výslovnost, bohatost slovní zásoby a gramatická správnost.
Uchazeč popíše obrázek zachycující běžnou denní situaci. Cílem je zjistit, zda uchazečův popis odpovídá obrázku a posoudit srozumitelnost vět. Případné chyby by neměly bránit porozumění.
Hodnocení:
Maximum 10 bodů, každá jasně zodpovězená otázka se hodnotí 2 body. Kritérii hodnocení jsou plynulost projevu, schopnost uchazeče reagovat na otázky, výslovnost, bohatost slovní zásoby a gramatická správnost.
Celkové hodnocení ústní zkoušky:
Celkově může uchazeč získat maximálně 30 bodů. Pro úspěšné složení zkoušky musí uchazeč získat minimálně 16 bodů ze všech částí zkoušky s tím, že v každé části musí dosáhnout minimálně 4 bodů.
přihláška ke studiu na střední škole – upravovatelná (pdf)
zdravotní posudek – upravovatelný (pdf)
hodnocení na vysvědčeních – upravovatelné (pdf)
převod slovního hodnocení – upravovatelné (pdf)
žádost pro uchazeče s dočasnou ochranou – upravovatelná (pdf)
Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola, Jičín, Pod Koželuhy 100 © 2024