Od září roku 2016 jsme fakultní školou TUL Liberec. Dlouholetá odborná spolupráce se odráží na provázanosti oborů a připravenosti našich absolventů pro studium na VŠ.
Kurz je zakončen závěrečným písemným testem, závěrečnou praktickou zkouškou pod dozorem zkušebního komisaře. Absolvent obdrží Osvědčení o základní zkoušce a průkaz odborné kvalifikace svářeče.
Kód oboru | Obor | Předpokládaný počet přijímaných žáků |
---|---|---|
26-41-M/01 | Elektrotechnika (Automatizace a aplikovaná elektrotechnika) | 26 |
26-41-M/01 | Informační technologie (Informační technologie) | 60 |
23-41-M/01 | Strojírenství (Mechatronika a programování CNC strojů) | 50 |
přihláška ke studiu na střední škole – upravovatelná (pdf)
zdravotní posudek – upravovatelný (pdf)
hodnocení na vysvědčeních – upravovatelné (pdf)
převod slovního hodnocení – upravovatelné (pdf)
žádost pro uchazeče s dočasnou ochranou – upravovatelná (pdf)
Je-li doklad přílohy, který uchazeči vydává třetí osoba (typicky lékařský posudek, doporučení školského poradenského zařízení nebo hodnocení na vysvědčeních z předchozího vzdělávání), vydán v digitální formě, musí být opatřen elektronickým podpisem osoby pověřené k vydání dokladu.
Žáci budou přijímáni na základě výsledků vzdělávání v posledních třech klasifikačních obdobích základního vzdělávání, na základě výsledků jednotné přijímací zkoušky z matematiky a českého jazyka.
Osobám, které získaly předchozí vzdělání ve škole mimo území ČR, se při přijímacím řízení promine na jejich žádost přijímací zkouška z českého jazyka. Znalost českého jazyka, nezbytnou pro vzdělávání v daném oboru vzdělání, škola ověří rozhovorem. V případě těchto osob se bude při rozhodování o přijetí postupovat podle § 20 odst. 4 zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon). Uchazeč, který nekoná přijímací zkoušku z českého jazyka a literatury, se do výsledného pořadí ostatních uchazečů zařadí na místo shodné s jeho pořadím v rámci redukovaného pořadí všech uchazečů.
1. Bodové hodnocení výsledků vzdělávání z 1. a 2. pololetí předposledního ročníku ZŠ a 1. pololetí posledního ročníku ZŠ za hodnocení (známky) v předmětech matematika, český jazyk, anglický jazyk a fyzika v jednotlivých obdobích:
Hodnocení (známka) | Bodové hodnocení | |||
---|---|---|---|---|
český jazyk | matematika | anglický jazyk | fyzika | |
1 | + 2 b | + 2 b | + 2 b | + 2 b |
2 | + 1 b | + 1 b | + 1 b | + 1 b |
3 | 0 b | 0 b | 0 b | 0 b |
4 | – 1 b | – 1 b | – 1 b | – 1 b |
5 | – 2 b | – 2 b | – 2 b | – 2 b |
Výsledný počet bodů uchazeče za výsledky ze ZŠ je dán součtem bodů z jednotlivých kritérií. Maximální počet bodů, kterých lze dosáhnout je 24.
2. Výsledky jednotné přijímací zkoušky se započítají takto (započítává se lepší výsledek):
Maximální počet bodů, kterých lze dosáhnout z přijímací zkoušky je 100.
Uchazeč může získat maximálně 124 bodů.
Pro přijetí musí uchazeč získat minimálně 12 bodů z testu z českého jazyka a literatury a současně minimálně 12 bodů z testu z matematiky.
Bude-li na posledním přijímaném místě více uchazečů se stejným počtem bodů, pak budou dalšími kritérii pro umístění na příslušném pořadovém místě v tomto pořadí:
Na základě ustanovení § 20 odst. 4 školského zákona je znalost českého jazyka, která je nezbytná pro vzdělávání v daném oboru vzdělání, ověřována rozhovorem. Ústní zkouška trvá maximálně 20 minut.
Části rozhovoru
A. Úvodní část
A.1 Obecná část – dosavadní vzdělání a zájmy uchazeče
A.2 Oborová část – čtení s porozuměním, krátký rozhovor na téma z textu
B. Prezentace předem připraveného projevu
Uchazeč si připraví samostatný projev v délce cca 2 minut na libovolné téma, které se vztahuje k oboru vzdělání, do kterého se hlásí. K prezentaci tématu může používat obrázky, fotografie apod.
Hodnocení:
A.1 Obecná část
Hodnotí se jasné a srozumitelné odpovědi na otázky. Uchazeč může získat maximálně 6 bodů.
A.2 Oborová část
Hodnotí se obsah odpovědi na otázky a forma odpovědi, tj. zda uchazeč používá latinku.
V krátkém rozhovoru se hodnotí, zda uchazeč dokáže v daném tématu jednoduše argumentovat, jednoduše sdělit argumenty pro nebo proti nebo argumenty k řešení nějakého problému, vyjádřit svůj názor.
Uchazeč může získat maximálně 14 bodů.
B. Prezentace předem připraveného projevu
V prezentaci se hodnotí, jak se uchazeč na prezentaci připravil, jakou motivaci má ke studiu daného oboru (prezentace se musí vztahovat k oboru studia) a jak srozumitelně se dokáže vyjádřit.
Uchazeč může získat maximálně 4 body.
Celkový výsledek
Celkový výsledek hodnocení vykonaného a zaznamenaného rozhovoru je nastaven jako souhlasné, či nesouhlasné stanovisko (uspěl/neuspěl) o tom, zda daný uchazeč může vzhledem k jeho znalosti českého jazyka studovat daný obor vzdělání. Aby uchazeč v rozhovoru uspěl, musí získat celkem ze všech částí rozhovoru min. 15 bodů (z max. 24 možných) a zároveň musí získat alespoň 1 bod v každé části rozhovoru (obecná část, čtení s porozuměním, krátký rozhovor, prezentace předem připraveného projevu).
Nevykoná-li uchazeč rozhovor úspěšně (neuspěl), nesplnil kritéria přijímacího řízení a řadí se do seznamu uchazečů, kteří nesplnili kritéria přijímacího řízení a nemůže být do daného oboru vzdělání v dané škole přijat.
Registrační číslo se uchazeči podávající přihlášku elektronicky dozví vždy v DIPSY, uchazeči podávající přihlášku výpisem se jej dozví na výpisu. Uchazečům podávajícím přihlášku tiskopisem sdělí registrační číslo prokazatelným způsobem ředitel první školy v přihlášce.
Kód oboru | Obor | Předpokládaný počet přijímaných žáků |
---|---|---|
23-56-H/01 | Obráběč kovů (Obráběč kovů) | 12 |
23-51-H/01 | Strojní mechanik (Zámečník) | 12 |
přihláška ke studiu na střední škole – upravovatelná (pdf)
zdravotní posudek – upravovatelný (pdf)
hodnocení na vysvědčeních – upravovatelné (pdf)
Je-li doklad přílohy, který uchazeči vydává třetí osoba (typicky lékařský posudek, doporučení školského poradenského zařízení nebo hodnocení na vysvědčeních z předchozího vzdělávání), vydán v digitální formě, musí být opatřen elektronickým podpisem osoby pověřené k vydání dokladu.
Žáci budou přijímáni na základě výsledků vzdělávání v posledních třech klasifikačních obdobích základního vzdělávání a na základě bodů obdržených za umístění v olympiádách, soutěžích a za další skutečnosti, které osvědčují vhodné zájmy uchazeče o studium.
1. Bodové hodnocení výsledků vzdělávání z 1. a 2. pololetí předposledního ročníku ZŠ a 1. pololetí posledního ročníku ZŠ za průměrný prospěch v jednotlivých obdobích
průměrný prospěch 1,00 = 20 bodů
Hodnocení (známka) | Bodové hodnocení | |||
---|---|---|---|---|
český jazyk | matematika | anglický jazyk | chování | |
1 | + 4 b | + 4 b | + 4 b | 0 b |
2 | + 2 b | + 2 b | + 2 b | – 2 b |
3 | 0 b | 0 b | 0 b | – 4 b |
4 | -2 b | -2 b | -2 b | |
5 | -4 b | -4 b | -4 b |
Výsledný počet bodů uchazeče je dán součtem bodů z jednotlivých kritérií.
Maximální počet bodů, kterých lze dosáhnout je 96.
Žáci budou přijímání do naplnění kapacity. Bude-li na posledním přijímaném místě více uchazečů se stejným počtem bodů, pak budou dalšími kritérii pro umístění na příslušném pořadovém místě v tomto pořadí:
Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola, Jičín, Pod Koželuhy 100 © 2025
Video bylo úspěšně nahráno.